A-liga szabályzat

1. Köszöntünk az A Ligában! – Csatlakozás feltételei

Minden kedves versenyzőt szeretettel üdvözlünk az A-Ligában.

Feltételek: betöltött 16. életév, kormány használata,vagy gamepad(letesztelem azt aki gamepaddal megy és ha úgy látom,hogy jól megy akkor megkapja az engedélyt) kulturált közösségi viselkedés. Eredeti rFactor2!

Jelentkezz az rf2.a-liga.hu oldalon.

Jelentkezéshez szükséges a facebook profilod és néhány mondat magadról.Mióta szimezel,milyen ligában játszottál,esetleg ajánló levél annak a liga vezetőjétől,ahol játszottál(nem kötelező)

2.Bírói testület Óvások.(BT)

Futam utáni keddig van idő, hogy óvást nyújtsál be az rf2.a-liga.hu oldalon. Az esetleges büntetéseket, valamint azok mértékét és rövid leírását az úgynevezett -BT Cikk- -ben közli a BT. A Bírói döntések kétségbe nem vonhatóak, illetve a döntések bírálása nyilvánosan nem megengedett. A BT ülésein minimum 3 bírónak részt kell vennie.

A-liga vezető: Forgó Lajos
Biztonság Testületi tagok: Matyi András, Kianek Christopher, Ovád Márton, Láncz Sándor

3.Chat szabály, CHATSTOP

Az A-Liga Bajnoki Versenyein, illetve az Időmérő Edzéseken (IM) nem megengedett az rFactor chat használata. Kizárólag az A-Liga  BT tagjai közölhetnek információkat a versenyzőkkel. Azonban ezekre az információkra SEM válaszolhatnak tagjaink az említett tiltott időszakokban. Aki ezt a szabályt megszegi, büntetésben részesül.

4.Hálózati beállítások

A versenyzők kötelesek minden internetkapcsolatot használó programot bezárni a Versenyek kezdete előtt (torrent kliensek, Skype stb.). Egyedül a TeamSpeak/Discors, Anti-Cheat és az rFactor2 program használata megengedett. Akinél az IM kezdete után magas pinget, és az ezzel járó laggot észleli a BT, úgy az adott versenyről eltiltható a pilóta. Ezen túl, ha a lag továbbra is problémát jelent, a BT bevonhatja a versenyző licencét a probléma megszűnéséig

5.Versenykörülmények, segítségek

Minden autó egységes fizikával rendelkezik, ami nem összekeverendő az egységes setuppal!

– Versenytáv: a normál versenytáv 75%-a;
– Gumikopás: normál;
– Üzemanyag Fogyasztás: normál
– Sérülés Mértéke: 90%;
– Mechanikai Meghibásodás: Be
– Irányba Fordítás: Ki;
– Sérthetetlenség: Ki;
– Irányba Fordítás: Ki;
– Fékrásegítés: Ki;
– Stabilitási Segédlet: Alacsonyan engedélyezve;
– Automata Váltó: Ki;
– Kipörgés gátló (TC):Alacsony engedélyezve
– Kuplung: Be;
– ABS: Be;

 

6.Restart

Az A-Liga versenyei nincs restart.
Amennyiben hálózati vagy egyéb probléma lép fel,akkor a BT eldönti,hogy restartot végezzen el.

 

7.Időmérő Q/IM

Kezdés: 19:40
15 perces etapból áll és a betöltött szett nem változtatható, kivéve az üzemanyag mennyiség, az első szárny és a fékerő elosztás. Az IM alatt 8 kör tehető meg,amibe bele tartozik a felvezető és a levezető kör is. A BT a futamok kezdési időpontját (19:40) minden esetben szigorúan betartja. Késés csak esetleges technikai okok miatt lehetséges. Időmérő alatt belépni TILOS!! Aki ezt megszegi Rajtrács Vége büntetésben részesül, illetve Figyelmeztetést kap.

 

8.Verseny R

Kezdés: 20:00;
Felvezető Kör, Állórajt, majd a rendes versenytáv 75%-a.

Felhívás! Felvezető kör alatt sem rajtgyakorlatot nem lehet tartani.
Gumi-fék melegítéshez használd a pálya szélét, ne az ideális íven pörgesd.

9.Vezetés az Időmérő Edzésen Q/IM

Tilos a pályát 4 kerékkel elhagyni. A pálya határát minden esetben a fehér vagy sárga folytonos vonal jelenti. Szabályosnak az minősül, amikor legalább két kerék érinti a pálya határát jelző folytonos vonalat. Szélesítés esetén kérhető az IM utáni bemelegítő edzésen rajtrács végére sorolás, ez esetben a BT nem bünteti a pilótát. Minden pilóta Időmérő Edzésen futott leggyorsabb köre a verseny után meg lesz vizsgálva. Akinek a gyors körét a BT szabálytalannak ítéli, annak a következő versenyén a rajtrács végéről kell indulnia.

 

10.Vezetés a Versenyeken, Előzés/Védekezés

Minden pilóta köteles bármely körülmények között biztosítani versenytársai számára a sportszerű és fair szórakozás lehetőségét. Egyértelműen szabálytalannak minősülnek a kontaktal járó incidensek, a leszorításos védekezések, szabálytalan feltartások, illetve a pályán kívüli előzések. A versenyzők csak akkor hagyhatják el a pálya vonalát, illetve léphetik át 4 kerékkel a pálya határát jelző folytonos vonalat, ha ezzel balesetet előznek meg. Minden más esetben szélesítésnek minősül a manőver, amit a BT adott esetben kivizsgálhat.

 

Előzés/Védekezés:

Előzésről abban az esetben beszélünk, amikor egy versenytempóban közlekedő autó mellett egy másik autó elhalad, és ezzel pozíciócsere történik (tehát a lekörözés, sérült autó melletti elhaladás NEM minősül előzésnek, így ezekre az esetekre nem vonatkoznak a következő szabályok!).

Tudnivalók: a védekező versenyzőt tilos letolni az általa választott ívről; tisztelni kell a védekező pilóta tempóját, tekintettel kell lenni az esetleges jelentősebb sebességkülönbségekre (ez lehet vezetéstechnikai okokból, illetve beállításbeli eltérés miatt); tiszta előzésnek csak kontakt nélkül végrehajtott manőver minősülhet; a védekező versenyző NEM szoríthatja le a pályáról a támadót, minden esetben kötelesek egymásnak 1-1 autónyi helyet biztosítani! Védekezés közben 1 irányváltás engedélyezett, ezután mindenki köteles a választott íven befejezni a manővert.

Egyéb: TILOS a pályán 3 vagy kevesebb kerékkel közlekedni! Box utcába való visszatérés sem megengedett!

11.Közlekedés a Boxutcában, Boxlátogatás

A boxutca kijáratát határoló folytonos vonalat érinteni vagy átlépni nem szabad. Abban az esetben, ha egy pilóta úgy ítéli meg, hogy érintette a vonalat, úgy 3 körön belül letölthet egy áthajtásos büntetést. Ellenkező esetben a BT vizsgálat után a következő futamára kap áthajtásos büntetést.

12.Gumikeverék, Abroncsok használata teszteken IM-en és versenyen

Verseny hétvégéken 3 féle gumi használható, amit a tesztek megkezdése előtt a lapunkon kirakunk.
Versenyen a 3 keverék közül egy kötelező lesz amit legalább egy körig az autón kell lenni.
Versenyen kötelező 2 különböző keverékű gumi használata.
Utána bármelyik keverék szabadon használható, a kihirdetett 3 használható keverék közül.

Rajtolni azzal a gumival kell, amivel a LEGGYORSABB IM-et futottad.

13.Nyilatkozatok

Minden verseny után kötelesek a versenyzők nyilatkozatokat írhatnak. Ezeket a facebook csoportban meg lehet tenni. [ÉLMÉNYEKET IDE] poszt alá. A nyilatkozatban említett sérelmek, nem minősülnek Óvásnak! Óvásokat, csak az Óvások alatt lehet megtenni. FONTOS: NYILATKOZATBAN TILOS MÁSOK SÉRTEGETÉSE, ILLETVE DURVA NYELVEZET HASZNÁLATA, ugyanis ezek BÜNTETÉST VONNAK MAGUK UTÁN!

14.CHEAT

Az oldalunkon közzétett simracingtool alkalmazás használata kötelező! Akinél nem fut, azt a futamról eltiltjuk, és figyelmeztetjük. Harmadik figyelmeztetés esetén a versenyző licence teljesen megvonható!
Ha egy versenyző gyanúsan közlekedik, a BT bekérheti a gyorskörét, illetve ellenőrizheti a telemetria adatait. Amennyiben szabálytalanságot észlel a BT, a versenyző azonnali kizárással sújtható.

15.Hotlaps

A hotlapson szereplő köridőket fenntartással kezelje mindenki! Az A-Liga vezetősége információként tekint ezekre az adatokra. 
HOTLAPS-on kötelező megtett kör: Laps:MINIMUM 60 és a Laps2: MINIMUM 30
Aki ennek nem tesz eleget, nem mehet IM-et, és box utcából kell rajtolnia.
A pálya használata, Hotlaps-ra is vonatkozik (2 kerékkel a pályán!!!) 

5sec szabály. A legygyorsabb hotlaps körhöz képest maximum lemaradás, 5 másodperc lehet. Aki ennél lassabb, nem rajtolhat a mezőnnyel. Rajtrács végéről indulhat, nem kell IM-et mennie, de rajt után 2-4 másodperccel indulhat csak el.

A hotlaps gyors köröket a BT minden esetben bekéri, a szombat reggel 8 órás állás szerint. Ekkor ellenőrizzük az 5sec-es szabály is.

16.Kiosztható büntetések

Enyhébb szabálysértésekért: rajtrács büntetések (1-10),  időbüntetések (5-10 másodperc)
Mérsékelt szabálysértésekért: Időbüntetés (10-20 másodperc), áthajtásos, rajtrács vége
Súlyos szabálysértésekért: StopAndGo, Boxrajt, Diszkvalifikáció, Eltiltás, Kizárás
Természetesen a BT nem azon van, hogy lebüntessen mindenkit.

Figyelmeztetések: Minden baleset okozásért, és IM-en való szerverre csatlakozásért a BT figyelmeztetést oszt ki. A figyelmeztetések, a szezonra szólnak. Akinek összegyűlik 3 figyelmeztetés, a következő futamon Box-rajtot kap, és lenullázódik a figyelmeztetés számlálója.

17.Az Előzésről/Védekezésről

Előzési/támadási pozíciónak minősül, ha a támadó versenyző első tengelye a védekező pilóta hátsó tengelyével egy vonalban van, amikor a támadó pilóta megkezdi a fékezést. Amennyiben ez nem teljesül, a védekező versenyző elfordulhat az általa kiválasztott íven. A támadás, balesetmentes befejezése ,a támadó pilóta felelőssége.

Ha a támadó kilöki a védekező versenyzőt, úgy kötelessége megvárnia és maga elé engednie. (Nem félreértendő: ez egy KÖTELEZŐ magatartás, ettől függetlenül büntetés járhat az ilyen típusú manőverekért)

Első körben az együtt mozgó mezőny miatt NINCS IDEÁLIS ÍV ÉS FÉKTÁV!
NEM AZ ELSŐ KÖRBEN DŐL EL A VERSENY, KÉRETIK FOKOZOTTAN FIGYELNI AZ ELSŐ KÖRBEN!

A védekező versenyzőnek is nagy a felelőssége:

Természetesen szabályos eszközökkel fel lehet tartani a mögötted lévő gyorsabb versenyzőt. A ráhúzás és leszorítás nem csak szabálytalan, hanem egyben rendkívül sportszerűtlen manőver. Emiatt az ilyen megmozdulásért elképzelhető egy súlyosabb büntetés.
Ha a versenyzők a kanyarcsúcson egymás mellett fordulnak el, akkor a kigyorsításon kötelesek helyet hagyni egymásnak.

Védekezéskor maximum 1 irányváltás megengedett. Ezután az aktuális pilóta köteles a kiválasztott oldalon folytatni a védekezést.

 

+1. Minden egyéb kimaradt információ
Ligánk rFactor 2, eredeti verzióval rendezi meg a versenyeket.

 

Pontozás:
Pontot csak az kap, aki legalább a 90%-át teljesíti a versenytávnak

Események lista

  • Nincs esemény

Naptár

<< okt 2019 >>
hkscpsv
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3

Partnereink


Motor Racing League plugin by Ian Haycox

Pontok
Tovább az eszköztárra