A-liga szabályzat
1. Köszöntünk az A Ligában! – Csatlakozás feltételei
Minden kedves versenyzőt szeretettel üdvözlünk az A-Ligában.
Feltételek: betöltött 16. életév, kormány használata,vagy gamepad(letesztelem azt aki gamepaddal megy és ha úgy látom,hogy jól megy akkor megkapja az engedélyt) kulturált közösségi viselkedés. Eredeti rFactor2!
Jelentkezz az rf2.a-liga.hu oldalon.
Jelentkezéshez szükséges a facebook profilod és néhány mondat magadról.Mióta szimezel,milyen ligában játszottál,esetleg ajánló levél annak a liga vezetőjétől,ahol játszottál(nem kötelező)
2.Bírói testület Óvások.(BT)
Futam utáni keddig van idő, hogy óvást nyújtsál be az rf2.a-liga.hu oldalon. Az esetleges büntetéseket, valamint azok mértékét és rövid leírását az úgynevezett -BT Cikk- -ben közli a BT. A Bírói döntések kétségbe nem vonhatóak, illetve a döntések bírálása nyilvánosan nem megengedett. A BT ülésein minimum 3 bírónak részt kell vennie.
A-liga vezető: Forgó Lajos
Biztonság Testületi tagok: Matyi András, Kianek Christopher, Ovád Márton, Láncz Sándor
3.Chat szabály, CHATSTOP
Az A-Liga Bajnoki Versenyein, illetve az Időmérő Edzéseken (IM) nem megengedett az rFactor chat használata. Kizárólag az A-Liga BT tagjai közölhetnek információkat a versenyzőkkel. Azonban ezekre az információkra SEM válaszolhatnak tagjaink az említett tiltott időszakokban. Aki ezt a szabályt megszegi, büntetésben részesül.
4.Hálózati beállítások
A versenyzők kötelesek minden internetkapcsolatot használó programot bezárni a Versenyek kezdete előtt (torrent kliensek, Skype stb.). Egyedül a TeamSpeak/Discors, Anti-Cheat és az rFactor2 program használata megengedett. Akinél az IM kezdete után magas pinget, és az ezzel járó laggot észleli a BT, úgy az adott versenyről eltiltható a pilóta. Ezen túl, ha a lag továbbra is problémát jelent, a BT bevonhatja a versenyző licencét a probléma megszűnéséig
5.Versenykörülmények, segítségek
Minden autó egységes fizikával rendelkezik, ami nem összekeverendő az egységes setuppal!
– Versenytáv: a normál versenytáv 75%-a;
– Gumikopás: normál;
– Üzemanyag Fogyasztás: normál
– Sérülés Mértéke: 90%;
– Mechanikai Meghibásodás: Be
– Irányba Fordítás: Ki;
– Sérthetetlenség: Ki;
– Irányba Fordítás: Ki;
– Fékrásegítés: Ki;
– Stabilitási Segédlet: Alacsonyan engedélyezve;
– Automata Váltó: Ki;
– Kipörgés gátló (TC):Alacsony engedélyezve
– Kuplung: Be;
– ABS: Be;
6.Restart
Az A-Liga versenyei nincs restart.
Amennyiben hálózati vagy egyéb probléma lép fel,akkor a BT eldönti,hogy restartot végezzen el.
7.Időmérő Q/IM
Kezdés: 19:40
15 perces etapból áll és a betöltött szett nem változtatható, kivéve az üzemanyag mennyiség, az első szárny és a fékerő elosztás. Az IM alatt 8 kör tehető meg,amibe bele tartozik a felvezető és a levezető kör is. A BT a futamok kezdési időpontját (19:40) minden esetben szigorúan betartja. Késés csak esetleges technikai okok miatt lehetséges. Időmérő alatt belépni TILOS!! Aki ezt megszegi Rajtrács Vége büntetésben részesül, illetve Figyelmeztetést kap.
8.Verseny R
Kezdés: 20:00;
Felvezető Kör, Állórajt, majd a rendes versenytáv 75%-a.
Felhívás! Felvezető kör alatt sem rajtgyakorlatot nem lehet tartani.
Gumi-fék melegítéshez használd a pálya szélét, ne az ideális íven pörgesd.
9.Vezetés az Időmérő Edzésen Q/IM
Tilos a pályát 4 kerékkel elhagyni. A pálya határát minden esetben a fehér vagy sárga folytonos vonal jelenti. Szabályosnak az minősül, amikor legalább két kerék érinti a pálya határát jelző folytonos vonalat. Szélesítés esetén kérhető az IM utáni bemelegítő edzésen rajtrács végére sorolás, ez esetben a BT nem bünteti a pilótát. Minden pilóta Időmérő Edzésen futott leggyorsabb köre a verseny után meg lesz vizsgálva. Akinek a gyors körét a BT szabálytalannak ítéli, annak a következő versenyén a rajtrács végéről kell indulnia.
10.Vezetés a Versenyeken, Előzés/Védekezés
Minden pilóta köteles bármely körülmények között biztosítani versenytársai számára a sportszerű és fair szórakozás lehetőségét. Egyértelműen szabálytalannak minősülnek a kontaktal járó incidensek, a leszorításos védekezések, szabálytalan feltartások, illetve a pályán kívüli előzések. A versenyzők csak akkor hagyhatják el a pálya vonalát, illetve léphetik át 4 kerékkel a pálya határát jelző folytonos vonalat, ha ezzel balesetet előznek meg. Minden más esetben szélesítésnek minősül a manőver, amit a BT adott esetben kivizsgálhat.
Előzés/Védekezés:
Előzésről abban az esetben beszélünk, amikor egy versenytempóban közlekedő autó mellett egy másik autó elhalad, és ezzel pozíciócsere történik (tehát a lekörözés, sérült autó melletti elhaladás NEM minősül előzésnek, így ezekre az esetekre nem vonatkoznak a következő szabályok!).
Tudnivalók: a védekező versenyzőt tilos letolni az általa választott ívről; tisztelni kell a védekező pilóta tempóját, tekintettel kell lenni az esetleges jelentősebb sebességkülönbségekre (ez lehet vezetéstechnikai okokból, illetve beállításbeli eltérés miatt); tiszta előzésnek csak kontakt nélkül végrehajtott manőver minősülhet; a védekező versenyző NEM szoríthatja le a pályáról a támadót, minden esetben kötelesek egymásnak 1-1 autónyi helyet biztosítani! Védekezés közben 1 irányváltás engedélyezett, ezután mindenki köteles a választott íven befejezni a manővert.
Egyéb: TILOS a pályán 3 vagy kevesebb kerékkel közlekedni! Box utcába való visszatérés sem megengedett!
11.Közlekedés a Boxutcában, Boxlátogatás
A boxutca kijáratát határoló folytonos vonalat érinteni vagy átlépni nem szabad. Abban az esetben, ha egy pilóta úgy ítéli meg, hogy érintette a vonalat, úgy 3 körön belül letölthet egy áthajtásos büntetést. Ellenkező esetben a BT vizsgálat után a következő futamára kap áthajtásos büntetést.
12.Gumikeverék, Abroncsok használata teszteken IM-en és versenyen
Verseny hétvégéken 3 féle gumi használható, amit a tesztek megkezdése előtt a lapunkon kirakunk.
Versenyen a 3 keverék közül egy kötelező lesz amit legalább egy körig az autón kell lenni.
Versenyen kötelező 2 különböző keverékű gumi használata.
Utána bármelyik keverék szabadon használható, a kihirdetett 3 használható keverék közül.
Rajtolni azzal a gumival kell, amivel a LEGGYORSABB IM-et futottad.
13.Nyilatkozatok
Minden verseny után kötelesek a versenyzők nyilatkozatokat írhatnak. Ezeket a facebook csoportban meg lehet tenni. [ÉLMÉNYEKET IDE] poszt alá. A nyilatkozatban említett sérelmek, nem minősülnek Óvásnak! Óvásokat, csak az Óvások alatt lehet megtenni. FONTOS: NYILATKOZATBAN TILOS MÁSOK SÉRTEGETÉSE, ILLETVE DURVA NYELVEZET HASZNÁLATA, ugyanis ezek BÜNTETÉST VONNAK MAGUK UTÁN!
14.CHEAT
Az oldalunkon közzétett simracingtool alkalmazás használata kötelező! Akinél nem fut, azt a futamról eltiltjuk, és figyelmeztetjük. Harmadik figyelmeztetés esetén a versenyző licence teljesen megvonható!
Ha egy versenyző gyanúsan közlekedik, a BT bekérheti a gyorskörét, illetve ellenőrizheti a telemetria adatait. Amennyiben szabálytalanságot észlel a BT, a versenyző azonnali kizárással sújtható.
15.Hotlaps
A hotlapson szereplő köridőket fenntartással kezelje mindenki! Az A-Liga vezetősége információként tekint ezekre az adatokra.
HOTLAPS-on kötelező megtett kör: Laps:MINIMUM 60 és a Laps2: MINIMUM 30
Aki ennek nem tesz eleget, nem mehet IM-et, és box utcából kell rajtolnia.
A pálya használata, Hotlaps-ra is vonatkozik (2 kerékkel a pályán!!!)
5sec szabály. A legygyorsabb hotlaps körhöz képest maximum lemaradás, 5 másodperc lehet. Aki ennél lassabb, nem rajtolhat a mezőnnyel. Rajtrács végéről indulhat, nem kell IM-et mennie, de rajt után 2-4 másodperccel indulhat csak el.
A hotlaps gyors köröket a BT minden esetben bekéri, a szombat reggel 8 órás állás szerint. Ekkor ellenőrizzük az 5sec-es szabály is.
16.Kiosztható büntetések
Enyhébb szabálysértésekért: rajtrács büntetések (1-10), időbüntetések (5-10 másodperc)
Mérsékelt szabálysértésekért: Időbüntetés (10-20 másodperc), áthajtásos, rajtrács vége
Súlyos szabálysértésekért: StopAndGo, Boxrajt, Diszkvalifikáció, Eltiltás, Kizárás
Természetesen a BT nem azon van, hogy lebüntessen mindenkit.
Figyelmeztetések: Minden baleset okozásért, és IM-en való szerverre csatlakozásért a BT figyelmeztetést oszt ki. A figyelmeztetések, a szezonra szólnak. Akinek összegyűlik 3 figyelmeztetés, a következő futamon Box-rajtot kap, és lenullázódik a figyelmeztetés számlálója.
17.Az Előzésről/Védekezésről
Előzési/támadási pozíciónak minősül, ha a támadó versenyző első tengelye a védekező pilóta hátsó tengelyével egy vonalban van, amikor a támadó pilóta megkezdi a fékezést. Amennyiben ez nem teljesül, a védekező versenyző elfordulhat az általa kiválasztott íven. A támadás, balesetmentes befejezése ,a támadó pilóta felelőssége.
Ha a támadó kilöki a védekező versenyzőt, úgy kötelessége megvárnia és maga elé engednie. (Nem félreértendő: ez egy KÖTELEZŐ magatartás, ettől függetlenül büntetés járhat az ilyen típusú manőverekért)
Első körben az együtt mozgó mezőny miatt NINCS IDEÁLIS ÍV ÉS FÉKTÁV!
NEM AZ ELSŐ KÖRBEN DŐL EL A VERSENY, KÉRETIK FOKOZOTTAN FIGYELNI AZ ELSŐ KÖRBEN!
A védekező versenyzőnek is nagy a felelőssége:
Természetesen szabályos eszközökkel fel lehet tartani a mögötted lévő gyorsabb versenyzőt. A ráhúzás és leszorítás nem csak szabálytalan, hanem egyben rendkívül sportszerűtlen manőver. Emiatt az ilyen megmozdulásért elképzelhető egy súlyosabb büntetés.
Ha a versenyzők a kanyarcsúcson egymás mellett fordulnak el, akkor a kigyorsításon kötelesek helyet hagyni egymásnak.
Védekezéskor maximum 1 irányváltás megengedett. Ezután az aktuális pilóta köteles a kiválasztott oldalon folytatni a védekezést.
+1. Minden egyéb kimaradt információ
Ligánk rFactor 2, eredeti verzióval rendezi meg a versenyeket.
Pontozás:
Pontot csak az kap, aki legalább a 90%-át teljesíti a versenytávnak